maandag 11 november 2013

Wind effect

Het valt op dat 1 kant van de tank de planten minder goed groeien dan de andere kant. In het begin was er weinig verschil, maar naarmate de planten groter groeiden werd het verschil groter. Ik dacht in eerste instantie dat het lag aan de plek waar de waterslang lag, maar dat blijkt uiteindelijk niet van grote invloed te zijn. Ik verplaats de waterslang regelmatig en nog steeds blijft de zuidkant van de bak achter in groei. Ik heb zelfs een paar komkommers en meloen verwijderd omdat ze bijna dood gingen.

Ik ga er op dit moment vanuit dat het een en ander veroorzaakt wordt door de wind die aan die kant van de tank het hevigst is. In heb de tank achter het huis geplaatst, zodat de zuid oost passaat op die manier zo min mogelijk van invloed is, maar het blijkt nu dat de zeewind met alle saltspray toch zijn nadelige gevolgen heeft.


Gelukkig ziet de andere kant er prima uit. Ik ga een bananenplant dichtbij de tank planten om de wind te breken. In deze periode van regen zal een bananenplant snel groeien.

1 opmerking:

  1. Hallo.... Kun je mij eeen email geven heb een vraag over de win en de zon... voor aquaponics ... min email.. diederikkosters@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen